نمونه سوال درس کاربرد هنر های نمایشی در فعالیت های پرورشی 2 رشته امور تربیتی نیمسال اول 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس کاربرد هنر های نمایشی در فعالیت های پرورشی 2 رشته امور تربیتی نیمسال اول 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی ناپیوسته
--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۳۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ درسی : کاربرد هنرهای نمایشی در فعالیت های پرورشی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : امور تربیتی ۱۲۱۱۴۰۰
- در نمایشنامه نویسی اصطلاحاً ایجاد توازن میان دو نیروی متضاد چه نامیده می شود؟
۱. اصل هماهنگی ۲. اصل ستیزه ۳. اصل هارمونی ۴. اصل منطق رویدادها ۲- کدام یک از گزینه های زیر از نظر تعلق به ساختار نمایشی با سایر گزینه های متفاوت است؟
۱. گره گشایی ۲. درگیری ۳. مقدمه چینی ۴. دلهره ۳- چند عامل مهم در شناخت و مطالعهٔ شخصیت های نمایشنامه نقش دارند؟
۱. پنج عامل ۲. چهار عامل ۳. سه عامل ۴. شش عامل ۴- ( بر خورد، درگیری، ستیزه و غلبه بر موانع ) از عوامل مربوط به کدامیک از موارد زیر است؟
۱. عوامل گره گشایی ۲. عوامل گره افکنی
۳. عوامل تشکیل دهنده نمایش ۲. عوامل شخصیت ۵- نگارش یک نمایشنامه شامل چند مرحلهٔ مهم و اساسی است؟
۱. شش مرحله ۲. هفت مرحله ۳. پنج مرحله ۴. هشت مرحله ۶- کدام یک از انواع ستیزهٔ نمایشی را می توان معادل جهاد اکبر در فرهنگ اسلامی قلمداد کرد؟ ۱. ستیزهٔ انسان با انسان ۲. ستیزه انسان با طبیعت
۳. ستیزه انسان با نیروها خارجی ۴. ستیزه انسان با خود ۷- در نمایشنامه نویسی معمولاً با پایان چه مرحله ای نمایش جذابیت و کشش دراماتیک خود را از دست می دهد؟ ۱. گره افکنی ۲. نقطهٔ اوج ۳. دلهره " . ستیزه ۸- کدام یک از گزینه های زیر معمولاً در مرحله مقدمه چینی در نمایشنامه نویسی اتفاق می افتد؟ ۱. شرح زمان و مکان حادثه ۲. کشمکش ابتدایی ۳. بیان انگیزه های شخصیت های نمایش ۴. تعلیق ناشی از بیان انگیزه ها
۹- کدام یک از انواع ستیزه از جنبه نمایشی کمتری نسبت به سایر ستیزه ها برخوردار است و معمولاً از آن در فیلم های مستند استفاده می شود؟
۱. ستیزهٔ انسان با طبیعت ۲. ستیزهٔ انسان با اجتماع
۳. ستیزهٔ انسان با خود ۴. ستیزهٔ انسان با انسان
\\|2. Y
صفحه ۱ از ۳
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰









***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی ناپیوسته
--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۳۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ درسی : کاربرد هنرهای نمایشی در فعالیت های پرورشی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : امور تربیتی ۱۲۱۱۴۰۰
- در نمایشنامه نویسی اصطلاحاً ایجاد توازن میان دو نیروی متضاد چه نامیده می شود؟
۱. اصل هماهنگی ۲. اصل ستیزه ۳. اصل هارمونی ۴. اصل منطق رویدادها ۲- کدام یک از گزینه های زیر از نظر تعلق به ساختار نمایشی با سایر گزینه های متفاوت است؟
۱. گره گشایی ۲. درگیری ۳. مقدمه چینی ۴. دلهره ۳- چند عامل مهم در شناخت و مطالعهٔ شخصیت های نمایشنامه نقش دارند؟
۱. پنج عامل ۲. چهار عامل ۳. سه عامل ۴. شش عامل ۴- ( بر خورد، درگیری، ستیزه و غلبه بر موانع ) از عوامل مربوط به کدامیک از موارد زیر است؟
۱. عوامل گره گشایی ۲. عوامل گره افکنی
۳. عوامل تشکیل دهنده نمایش ۲. عوامل شخصیت ۵- نگارش یک نمایشنامه شامل چند مرحلهٔ مهم و اساسی است؟
۱. شش مرحله ۲. هفت مرحله ۳. پنج مرحله ۴. هشت مرحله ۶- کدام یک از انواع ستیزهٔ نمایشی را می توان معادل جهاد اکبر در فرهنگ اسلامی قلمداد کرد؟ ۱. ستیزهٔ انسان با انسان ۲. ستیزه انسان با طبیعت
۳. ستیزه انسان با نیروها خارجی ۴. ستیزه انسان با خود ۷- در نمایشنامه نویسی معمولاً با پایان چه مرحله ای نمایش جذابیت و کشش دراماتیک خود را از دست می دهد؟ ۱. گره افکنی ۲. نقطهٔ اوج ۳. دلهره " . ستیزه ۸- کدام یک از گزینه های زیر معمولاً در مرحله مقدمه چینی در نمایشنامه نویسی اتفاق می افتد؟ ۱. شرح زمان و مکان حادثه ۲. کشمکش ابتدایی ۳. بیان انگیزه های شخصیت های نمایش ۴. تعلیق ناشی از بیان انگیزه ها
۹- کدام یک از انواع ستیزه از جنبه نمایشی کمتری نسبت به سایر ستیزه ها برخوردار است و معمولاً از آن در فیلم های مستند استفاده می شود؟
۱. ستیزهٔ انسان با طبیعت ۲. ستیزهٔ انسان با اجتماع
۳. ستیزهٔ انسان با خود ۴. ستیزهٔ انسان با انسان
\\|2. Y
صفحه ۱ از ۳
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰









***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی ناپیوسته
--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۳۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : کاربرد هنرهای نمایشی در فعالیت های پرورشی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : امور تربیتی ۱۲۱۱۴۰۰
۱۰- کدام یک از موارد زیر در نقطهٔ اوج پایانی و نهایی نمایشی حادث می شود؟
۱. قضاوت اخلاقی از نمایش ۲. بیان انگیزه های شخصیت ها ۳. آغاز کنش ها و درگیری ها ۴. آغاز سیر نزولی نمایش
۱. سومین و پنجمین ۲. سومین و چهارمین ۳. چهارمین و پنجمین ۴. پنجمین و ششمین ۱۲- تقویت و توجیه حادثهٔ اصلی، مهم ترین کار کرد کدام یک از عوامل زیر محسوب می شود؟
۱. موضوع ۲. کشمکش ۳. حوداث فرعی ۴. منطق رویداد ۱۳- بیان قسمتی از ماجرای نمایشی جهت پیشبرد داستان، شخصیت پردازی و ارتباط با خط کلی نمایشی از ویژگی ها و
کارکردهای کدام عنصر نمایشی محسوب می شوند؟
۱. حرکت نمایشی ۲. تضاد و کشمکش ۳. گره افکنی ۴. دلهره ۱۴- ارائهٔ اطلاعات از موقعیت اشخاصی نمایشی، هدایت داستان و بیان حال و هوای نمایشی از ویژگی ها و کارکردهای کدام عنصر
نمایشی محسوب می شود؟
۱. تم ۲. حرکت نمایشی ۳. کاراکتر نمایشی ۴. دیالوگ
۱۵- گفتار روزانهٔ مردم مهم ترین منبع کدام یک از اجزا نمایش محسوب می شود؟
۱. گفتگوهای نمایشی ۲. طراحی صحنه ۳. حرکت نمایشی ۴. انتخاب و گزینش موضوع
۱۶- کدام یک از روش های کسب ایده توسط نمایشنامه نویسی با مطالعه و پژوهش نسبت مستقیم دارد و باید با احتیاط و مطالعه
دقیق انجام گیرد؟ ۱. تجربیات شخصی ۲. برداشت ایده از داستان ها و حکایات ۳. برداشت ایده از طریق مطالعه حوادث ۴. برداشت ایده از زندگینامه ها و شرح احوال
۱۷- کدام یک از گزینه های زیر به ویژگی های یک موضوع مناسب برای نمایشنامه نویسی اشاره دارد؟
۱. داشتن وحدت زمان، موضوع و مکان در ماجرا ۲. مشخص بودن شخصیت ها، ماجرا و نتیجهٔ آن ۳. بهره مندی از شخصیت های قدرتمند و متنوع نمایشی ۲. بهره گیری از ماجرایی مشخصی با پیام اخلاقی عالی
۱۸- دریافت ایدهٔ مناسب چندمین گام اساسی برای نگارش نمایشنامه محسوب می شود؟
۱. دومین ۲. اولین ۳. چهارمین ۴. سومین
\\|2. Y
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۳

***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی ناپیوسته مرکز آزمون و سنجش
. 藥
حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۳۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : کاربرد هنرهای نمایشی در فعالیت های پرورشی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : امور تربیتی ۱۲۱۱۴۰۰
۱۹- برخی ویژگی های شخصیت نمایشی از جمله جنسیت و شغل به ترتیب به کدام یک از عوامل شخصیت پردازی تعلق دارند؟
۱. عامل فیزیکی - عامل اعتقادی ۲. عامل روحی - عامل اجتماعی ۳. عامل فیزیکی - عامل اجتماعی ۴. عامل فیزیکی - عامل خانوادگی
۲۰- جان و عصارهٔ یک نمایشنامه که نمایشنامه نویس سعی دارد در طول نگارش نمایش به اثبات آن بپردازد، اصطلاحاً چه
نامیده می شود؟
۱. تصور ۲. طرح ۳. موضوع ۴. ایده
\\|2. Y
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۳ از ۳





***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :