نمونه سوال درس مسائل کلامی جدید 2 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس مسائل کلامی جدید 2 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


. - - دانشگاه پیام نور کارشناسی =
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عنوان درسی : مسائلی کلامی جدید ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۱۸ ۱- فلسفه اسکولاستیک به وسیله توماس آکویناس با تبیین دین مسیحیت بر اساس مبانی کدام فیلسوف ریشه های خود را در افکار دینداران تنیده است؟ ۱. افلاطون ۲. ارسطو ۳. اگوستین آ. فلوطين ۲- به اعتقاد مولف در چه صورت تعارض میان قضایای علمی و دینی پدید می آید؟ ۱. در صورتی که هردودسته قضایا را غیرواقع نما و بیانگر حقیقت بدانیم. ۲. در صورتی که هر دو دسته قضایا را واقع نما و بیانگر حقیقت بدانیم. ۳. در صورتی که هر دو دسته قضایا نقش عملی و کاربردی نداشته باشند. ۴. در صورتی که هر دو دسته قضایا نقش عملی و کاربردی داشته باشند. "— کدام یک از ویژگیهای زیر درباره «علم» درست نیست؟ ۱. ابزارسازی ۲. قدرت محاسبه
۳. تصرف در طبیعت بشر ۰۴ تحری حقیقت
۴- به اعتقاد ابل ری چه کسی علم را به پای دین قربانی کرده است و در علم موضعی گرفته است که در نهایت به سود دین
تمام می شود؟
۱. ارنست ماخ ۲. ژول هانری پوانکاوه ۳: موریس دوئم ۴. روبرت بلارمین ۵- ابزارنگاری چه کسی تلاشی برای آشتی دادن آموزه های دینی با معرفت علمی بود؟
۱. او سیاندر ۲. فرانسیس بیکن ۳. کپرنیک ۴. بارکلی ۶- کدام گزینه درباره ابزار انگاری در دین درست است؟
۱. بیشتر بر صادق بودن مدعیات دینی تاکید می کند. ۰۲ بر جهت منطقی مدعیات دینی تاکید می کند.
۲. بیشتر بر مفید بودن مدعیات دینی تاکید می کند. ۲. بر ویژگی واقع نمایی متون دینی تاکید می کند.
۷- کدام گزینه درباره تفسیر ابزارانگارانه گالیله از دین درست نیست؟ ۱. آیات خداوند تنها در کتاب شریعت محصور است. ۲. انتظار گالیله از دین اهتدا و رستگاری است. ۳. او معتقد به برتری هیچ علمی بر علم دیگر نیست.
f او برخلاف سایر ابزار انگاران در دین عینیت را به طور کلی از دین نمی ستاند.
%い・ハ・Y・Y・%A・) صفحه ۱ از ۴
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲***
.
= انش I ه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مسائل کلامی جدید ۲ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۱۸ ۸- به نظر گالیله زبان کتاب شریعت چیست؟ ۱. علم ۲. فلسف .Y . عرفی ۴ - ریاضی ۹- کدام گزینه درباره تفسیر بریث وایت از دین درست نیست؟ ۱. زبان دین را افسانه ای مفید می داند. ۲. کارکرد مدعیات دینی همچون کارکرد گزاره های اخلاقی است. ۰۳صدق و کذب درباره گزاره های دینی معنادار است. ۲. انتظار خود را از دین در ارائه توصیه هایی برای یک شیوه زندگی خاص می داند. ۱۰- بر اساس نظریه معناداری پوزیتیویستها کدام گزینه شامل جمله معنادار نمی شود؟ ۱. جملات شخصی درباره امور خاصی تجربی ۲. گزاره های اخلاقی ۳. قضایای علمی کلی که در خارج قابل اثبات یا ابطال است. ۴. این همانی ها و نقایض آنها ۱۱- نظریه کاربردی، از کدام فیلسوف است؟ ۱. بریث ویت ۰۲ ویتگنشتاین ۲. آلستون ۴. کارناپ
۱۲- کدام گزینه از دیدگاه بریث وایت درست نیست؟
۱. در زبان دین باید بیشتر به دنبال اثبات محتوای این زبان بود. ۲. کارکرد اصلی زبان دین پدیدآوردن نوعی احساس تعهد و التزام به یک سلوک اخلاقی در زندگی است. ۳. زبان دین شبیه زبان اخلاق است. آن در زبان دین باید بیشتر به دنبال کارکردهای این زبان بود. ۱۳- کدام گزینه به نقد نظریه بریث وایت اشاره ندارد؟ ۱. او به خطا دین را به اخلاق تحویل کرده است. ۲. او نظریه غیرشناختاری بودن زبان دینی را بر اساس مبانی پوزیتیویستها استوار ساخته است. ۳. گزاره های دینی تنها بیانگر مقاصد اخلاقی است. ۰۴ پیشرفتهای علمی ممکن است به طور غیر مستقیم تاثیر اخلاقی داستهانهای دینی را بزداید. ۱۴- والتر ترنس استیسی دیانت را با چه چیزی همسان می داند؟
۱. فلسفه ۲. کلاکی ۳. فقه to عرفان
)・い・ハ・Y・Y・%A%
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۴***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مسائل کلامی جدید ۲ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۱۸ ۱۵- کدام گزینه درباره دیدگاه استیسی از دین درست است؟
۱. زبان دین زبان گزارش است.
۲. زبان علم و دین یکی است.
۳. علم این جهانی است و دین آن جهانی است.
۴. علم متعلق به مرتبه لازمانی و دین متعلق به مرتبه زمانی است. ۱۶- به اعتقاد استیسی کدام گزینه به ویژگی تجربه عرفانی اشاره نمی کند؟
۱. بی زمانی و بی مکانی آ، احساس عینیت یا حقیقت داشتن،
.Y . متناقضی نمایی .Y . بیان پذیری بنابر ادعای عارفان ۱۷- یکی از کارکردهای زبان که ایجاد اشیاء و انشای واقعیات است در کدام یک از علوم ذیل کاربرد ندارد؟
۱. اخلاقی ۲. ادبیات ۳. فقه ۴. حقوق ۱۸- از نظر چه کسی زبان بازتاب صور یا مفاهیم یا مثل است؟
۱. بارکلی ۰۲ ویتگنشتاین ۳. افلاطون ۴. استیون کتز ۱۹- توماس آکویناسی کدام نظریه را در مساله معنا شناختی اوصاف الهی طرح کرد؟
۱. تمثیل ۲. اشتراک معنوی ۳. اشتراک لفظی ۴. تضاد
۲۰- پوزیتیویست برای اولین بار از سوی چه کسی بکار رفت؟ ۱. ارنست ماخ ۲. راسل ۳. کارناپ ۴. اگوست کنت ۲۱- کتاب «درباب یقین» اثر چه کسی است؟
۱ . ویتگنشتاین ۲. آیر ۳. هانسی هان ٠٢ اوتونويرات ۲۲- کدام فیلسوف در نهایت به این نتیجه رسد که مابعد الطبیعه ممکن نیست و محصول بولفضولی عقل بشر است؟ ۱. هگلی ۲. کانات ۳. هایدگر آفریدریش وایسمان
۲۳- آیر در باب اخلاق و به طور کلی در باب ارزشها قائل به چه دیدگاهی است؟
۱. واقع گروی ۲. اصالت مفهوم ۳. اصالت نام ۴. عاطفه گروی
)・い・ハ・Y・Y・%A%
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۴***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : مسائل کلامی جدید ۲ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۱۸ ۲۴- به نظر گالیله شرف کتاب مقدسی به چیست؟
۱. ابزار عادی شناخت به بشر عرضه می کند.
آ، ارزشمند ترین علوم مربوط به نیل به سعادت ابدی را شامل است.
۳. راههای آسمان و مسیر سیارات را به ما می نمایاند.
۴. عقول و حواس تابع آنها (کتاب مقدس) است. ۲۵- کتاب مابعد الطبیعه چیست، اثر چه کسی است؟
۱. هیوم ۲. هایدگر ۳. استیسی ۴. داروین Y2— حلقه وین توسط کدام متفکر رهبری می شد؟
۱. گودلی ۲. هانسی هان ۳. کارل منگر ۴. شلیک ۲۷- نظریه تصویری زبان از کدام فیلسوف است؟
۱. راسل ٠٢ پوپر ۰۳ ویتگنشتاین ۴. آیر ۲۸- کتاب «زمان و ابدیت» از کیست؟
۱. بریث ویت Y. استیسی ۳. گالیله f بار کلی ۲۹- این گزاره که: وجود خدا امر ممکنی است که دلیلی له یا علیه آن وجود ندارد، قول چه کسانی است؟
۱. ملحدان ۲- پوزيتيويسته ۳. شکاکان ۴. متکلمان ۳۰- این بیان که : انواع بیشماری از جمله وجود دارد، انواع مختلف کاربرد آنچه نمادها واژه ها و جملات خوانده می شوند بی
شمارند. این تکثر چیزی ثابت نیست که یک بار برای همیشه ارائه شود. بلکه بازیهای زبانی تازه به وجود می آیند و بازیهای زبانی دیگر مهجور و فراموشی می شوند، از کدام فیلسوف است؟
۱. بریث ویت ۲. هیوم ۰۳ ویتگنشتاین ۴. آیر
)・い・ハ・Y・Y・%A%
صفحه ۴ از ۴
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :